Programy - archiwum

Szkolny Program Profilaktyki

SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI

I. Podstawy prawne:

1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2002r zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół.

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2003r w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem.

3. Ustawa z dnia 26 października 1982r o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

4. Ustawa z dnia 9 listopada 1995r o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.

5. Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994r o ochronie zdrowia psychicznego.

6. Ustawa z dnia 24 kwietnia 1997r o przeciwdziałaniu narkomanii.

7. Statut Szkoły Podstawowej nr 2 im. J. Kochanowskiego w Ząbkach.

II. Określenie pojęcia PROFILAKTYKA

Profilaktyka to wspieranie zdrowia psychicznego i fizycznego uczniów poprzez pomaganie i towarzyszenie uczniom w zdobywaniu wiedzy o zagrożeniach dla zdrowia oraz w nabywaniu umiejętności przeciwdziałania tym zagrożeniom. Szkoła to miejsce profilaktyki pierwszorzędowej, tj. stosowanej do grupy niskiego ryzyka. Polega ona przede wszystkim na promowaniu zdrowego stylu życia i zapobieganiu zagrożeniom. Jej celem jest opóźnianie chwili, kiedy dziecko podejmie zachowania ryzykowne lub zachęcanie do niepodejmowania takich zachowań.

III. Cele ogólne i szczegółowe programu

1.Dostarczanie uczniom adekwatnych informacji na temat skutków zachowań niesprzyjających zdrowiu psychicznemu i fizycznemu w celu eliminacji lub zmniejszenia zasięgu tego typu zagrożeń i  umożliwienia zmiany niewłaściwych postaw.

a) pokazywanie, czym jest agresja i jak ją rozpoznawać

b)uświadamianie zagrożeń, jakie niosą za sobą zachowania agresywne.

c)wskazywanie na zagrożenia wynikające z zażywania substancji uzależniających

d)kształtowanie potrzeb i umiejętności dbania o własne ciało, zdrowie i sprawność fizyczną

e)krzewienie zdrowego stylu życia

f)zapoznawanie z normami kulturalnego współżycia z innymi i z zasadami obowiązującymi w szkole

g)propagowanie wiedzy o bezpiecznym zachowywaniu się w szkole i poza nią

h)krzewienie wiedzy o zagrożeniach, jakie niesie za sobą rozwój cywilizacji

2.Kształtowanie umiejętności psychologicznych i społecznych pozwalających uczniom na lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach.

a)doskonalenie umiejętności rozpoznawania i wyrażania własnych emocji

b)uczenie rozumienia i akceptowania własnych i cudzych uczuć, uczenie empatii

c)kształtowanie poczucia własnej tożsamości, wartości oraz pozytywnej samooceny

d)rozwijanie umiejętności nawiązywania udanych relacji z innymi ludźmi.

e)kształtowanie postaw asertywnych

f)wzbudzanie poczucia odpowiedzialności za własne zachowanie

3.Pomoc w zaspokajaniu ważnych potrzeb psychicznych, w rozwoju własnych zdolności i zainteresowań oraz w realizacji celów życiowych.

a)stwarzanie możliwości i zachęcanie uczniów do rozwijania własnych zainteresowań i uzdolnień

b)kształtowanie umiejętności odpowiedniego spędzania czasu wolnego

c)udzielanie pomocy uczniom z różnego rodzaju trudnościami

d)zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjemnym i zdrowym środowisku.

IV. Formy działań podejmowanych przez szkołę

1.Działania informacyjne - rozumiane jako dostarczenie uczniowi pełnej, rzetelnej wiedzy o istniejących zagrożeniach, dostosowanej do etapu kształcenia

2.Działania edukacyjne - rozumiane jako udzielanie uczniowi pomocy w rozwoju ważnych umiejętności społecznych

3.Działania alternatywne - rozumiane jako stwarzanie możliwości zaspokajania ważnych potrzeb psychicznych poprzez pozytywne działania

4.Działania interwencyjne - rozumiane jako pomoc w identyfikacji problemów oraz wsparcie w sytuacjach kryzysowych.

V. Osoby i instytucje biorące udział w działaniach profilaktycznych w szkole

1.Nauczyciele

2.Wychowawcy klas

3.Pedagog i psycholog szkolny

4.Rodzice uczniów

5.Pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznej

6.Pielęgniarka szkolna

7.Przedstawiciele lokalnych władz i urzędów

8.Instytucje zajmujące się pomocą rodzinie i uczniom (OPS, sąd rodzinny, świetlice środowiskowe)

9.Policja

VI. Adresaci programu:

-uczniowie klas 0-VI

-rodzice uczniów

-nauczyciele i wychowawcy

VII. Termin realizacji

Lata szkolne 2008/2009 - 2010/2011

 

Harmonogram działań profilaktycznych w roku szkolnym 2009/2010

 

Cel ogólny: Dostarczanie uczniom adekwatnych informacji na temat skutków zachowań niesprzyjających zdrowiu fizycznemu i psychicznemu w celu eliminacji lub zmniejszenia zasięgu tego typu zagrożeń i  umożliwienia zmiany niewłaściwych postaw.

 

 

 

 

 

 

L.p

Zadanie

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Spodziewane efekty

1

Olimpiada wiedzy o zdrowiu dla klas IV-VI

Kwiecień

B. Ziemińska

E. Rączka

Uczniowie zdobędą wiedzę na temat zdrowia fizycznego i psychicznego, uświadomią sobie potrzebę głębszego dbania o siebie i innych.

2

Realizacja ścieżki prozdrowotnej w klasach VI  nt chorób cywilizacyjnych (uzależnienia)

Zgodnie z programem nauczania przyrody w klasach VI

Nauczyciele przyrody

Uczniowie uzyskają informacje na temat skutków uzależnień i zapobiegania chorobom cywilizacyjnym.

3

Realizacja ścieżki prozdrowotnej w klasach IV-VI - zasady zachowania się w nagłych wypadkach

Zgodnie z programem wychowania fizycznego

Nauczyciele wychowania fizycznego

Uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa panujące w szkole, dowiedzą się, jak reagować w sytuacjach nieoczekiwanych, trudnych.

4

Zajęcia edukacyjne dotyczące uzależnień (alkohol, nikotyna, narkotyki) prowadzone w klasach IV-VI

Zgodnie z klasowymi programami wychowawczymi

Wychowawcy klas,

pedagog i psycholog szkolny

Uczniowie dowiedzą się, jak substancje uzależniające wpływają na zdrowie człowieka

5

Zajęcia edukacyjne dotyczące uzależnień w klasach 0 i I-III (m.in. zawierające elementy programu „Cukierki"

Zgodnie z klasowymi programami wychowawczymi

Wychowawcy klas 0 i I-III

Uczniowie zdobędą podstawy wiedzy na temat substancji uzależniających, dowiedzą się, co szkodzi zdrowiu człowieka. Nauczą się odmawiać.

6

Pedagogizacja rodziców nt zagrożeń uzależnieniami w postaci pogadanek prowadzonych podczas zebrań

Zgodnie z klasowymi programami wychowawczymi

Wychowawcy klas,

pedagog i psycholog szkolny,

zaproszeni goście (w miarę potrzeb)

Rodzice zostaną poinformowani o zagrożeniach, jakie stwarza używanie substancji zmieniających świadomość, dowiedzą się, jak rozmawiać z dzieckiem o uzależnieniach i w jaki sposób sprawdzić, czy dziecko jest pod wpływem substancji uzależniających

7

„Czyste powietrze wokół nas" - realizacja programu edukacji antynikotynowej dla dzieci przedszkolnych

Zgodnie z klasowymi programami wychowawczymi

Wychowawcy klas 0

Uczniowie zdobędą podstawy wiedzy na temat szkodliwości palenia papierosów, nauczą się, jak dbać o zdrowie własne i innych.

8

Pogadanki dla uczniów klas 0-VI m.in. na temat higieny prawidłowego odżywiania i zapobiegania chorobom

Cały rok szkolny, wg potrzeb

Małgorzata Szczepanik - pielęgniarka szkolna

Uczniowie poznają zasady prawidłowego odżywiania i zapobiegania chorobom, utrwalą sobie pojęcie „zdrowy tryb życia"

9

Realizacja programu nauczania techniki w klasie IV „Rola żywienia w życiu człowieka"

Zgodnie z programem nauczania techniki

Anna Słowik

Uczniowie dowiedzą się, jaką rolę w życiu człowieka odgrywa żywienie, które produkty służą zdrowiu i właściwemu rozwojowi młodego człowieka.

10

Konkurs ekologiczny „Ekoplaneta" dla klas IV-VI

Kwiecień

E.Rączka

B.Ziemińska

Uczniowie zdobędą wiedzę na temat zachowań sprzyjających ekologii, uświadomią sobie potrzebę dbania o środowisko wokół nich.

11

Prelekcja dla dziewcząt klas VI na temat okresu dojrzewania „Między nami kobietkami"

Wrzesień/

październik

 

Dyrektor szkoły, zaproszeni prelegenci

Uczennice zdobędą wiedzę na temat tajników okresu dorastania.

12

Organizowanie wspólnych śniadań w klasach i dożywiania uczniów w trudnej sytuacji materialnej

Cały rok szkolny

Wychowawcy klas, OPS, Rada Rodziców, pedagog szkolny, pracownicy świetlicy

Uczniowie uświadomią sobie potrzebę dbania o własne zdrowie i rozwój poprzez spożywanie regularnych, zdrowych posiłków.

13

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla wybranych uczniów klas 0-VI

Cały rok szkolny

Olga Kisiel

Uczniowie nauczą się, jak dbać o swoje zdrowie i wygląd. Dowiedzą się, jak skutecznie eliminować wady postawy.

 

14

Pedagogizacja rodziców na temat zdrowia - pogadanki w trakcie zebrań z rodzicami

Zgodnie z klasowymi programami wychowawczymi

Wychowawcy klas, pielęgniarka szkolna, zaproszeni goście

Rodzice uzyskają informacje na temat chorób cywilizacyjnych i sposobów na ich zapobieganie. Uświadomią sobie ogromny wpływ prawidłowego żywienia na rozwój i zdrowie dziecka.

15

Prelekcja dla uczniów klas O-III i uczniów świetlicowych na temat bezpieczeństwa i przemocy.

Do ustalenia

Pedagog szkolny, policjant

Uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa w czasie różnych form aktywności  w szkole i poza nią. Uzyskają informację o konsekwencjach prawnych stosowania czynów niewłaściwych.

16

Przygotowanie uczniów klas IV-VI do egzaminu na kartę rowerową

maj/czerwiec 20010

Pracownicy świetlicy

Uczniowie poznają kodeks ruchu drogowego i będą bardziej dbali o bezpieczeństwo swoje i innych.

17

Bezpieczny Pierwszak na drodze - spotkanie z policjantem dla klas I

Listopad 2009

J.Gut, B.Kochanowska

Uczniowie poznają zasady bezpiecznego zachowywania się w miejscach publicznych.

18

Apele porządkowe dla klas I-III i IV-VI

Cały rok szkolny, w miarę potrzeb

Opiekunowie samorządu uczniowskiego

Uczniowie zostaną zapoznani ze szkolnym regulaminem bezpieczeństwa, będą na bieżąco informowani o sposobach zapobiegania zagrożeniom na terenie szkoły, zdobędą wiedzę na temat sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

19

Włączenie się w obchody Międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu

Luty 2009

Małgorzata Goździak, Agnieszka Barysiewicz

Uczniowie dowiedzą się o zagrożeniach, jakie niesie za sobą rozwój internetu.

20

Zajęcia edukacyjne dla uczniów klas 0-VI na temat agresji i przemocy

 

 

 

Według klasowych programów wychowawczych.

Wychowawcy klas, pedagog i psycholog szkolny

Uczniowie dowiedzą się, jak emocje wpływają na nasze zachowanie. Nauczą się panować nad złością. Poznają skutki zachowań agresywnych i sposoby reagowania na przemoc i agresję.

21

Zajęcia logopedyczne dla uczniów klas 0-VI

 

 

Cały rok szkolny

Monika Karakula

Uczniowie i ich rodzice dowiedzą się, jak skutecznie eliminować wady wymowy

22

Doskonalenie nauczycieli - spotkania zespołu ds. integracji z psychologiem na temat zespołu Aspergera

 

 

wrzesień

Edyta Lis-Tarczyńska

Nauczyciele zdobędą wiedzę na temat schorzenia i nauczą się radzić sobie z uczniami przejawiającymi trudności wynikające z zespołu Aspergera.

23

Doskonalenie nauczycieli - spotkanie z wolontariuszem zajmującym się pracą z dziećmi niedowidzącymi

Do ustalenia

Monika Karakula

Anna Sokołowska

Nauczyciele uczący w klasach integracyjnych zdobędą wiedzę na temat pracy z uczniami niedowidzącymi, otrzymają praktyczne wskazówki do codziennej pracy.

24

Zajęcia edukacyjne dla klas I-III nt bezpieczeństwa wynikające z programu nauczania  bezpieczna droga do szkoły, bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych, bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych, bezpieczne wakacje, rozsądne korzystanie z telewizji i gier komputerowych

Zgodnie z programem nauczania w klasach I-III

Wychowawcy klas I-III

Uczniowie poznają m.in. zasady bezpiecznego zachowania się w szkole i na drodze oraz podczas gier i zabaw, umiejętnego korzystania z urządzeń elektrycznych, zachowania rozwagi w kontaktach z nieznajomymi.

25

Zajęcia edukacyjne dla klas I-III nt zdrowia wynikające z programu nauczania

Zgodnie z programem nauczania w klasach I-III

Wychowawcy klas I-III

Uczniowie dowiedzą się m.in., jak dbać o zdrowie i wygląd zewnętrzny. Poznają zasady prawidłowego odżywiania.

26

Spotkanie z autorką książek „Bezpieczny świat dziecka" Barbarą Ziemską dla klas I-III

Do ustalenia

T.Tratkiewicz

Uczniowie zapoznają się z treścią ksiązki i w nieco odmienny sposób poznają zasady bezpiecznego zachowywania się.

27

Udział uczniów klas I-III w ogólnopolskiej akcji „Owoce w szkole"

Cały rok szkolny

Wychowawcy klas I-III

Uczniowie zdobędą wiedzę nt zdrowego odżywiania, zadbają o własny rozwój spożywając świeże owoce i warzywa.

28

Bezpieczeństwo w drodze do szkoły - konkurs plastyczny dla dzieci świetlicowych

Wrzesień 2009

Pracownicy świetlicy szkolnej

Uczniowie przyswoją sobie zasady bezpiecznego poruszania się po drodze.

29

„Czystość to zdrowie" - konkurs na plakat dla dzieci świetlicowych

Styczeń

Pracownicy świetlicy szkolnej

Uczniowie poznają zasady dbałości o higienę ciała, uświadomią sobie potrzebę dbania o czystość.

30

Ankieta dla uczniów klas I i IV oraz ich rodziców „Bezpieczna szkoła"

Październik, kwiecień

Pedagog, psycholog

Wyniki ankiety pozwolą dostosować działania wychowawcze do rzeczywistych problemów, zbadany zostanie poziom bezpieczeństwa uczniów w szkole.

 

 

Cel ogólny: Kształtowanie umiejętności psychologicznych i społecznych pozwalających uczniom na lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach.

 

L.p

Zadanie

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Spodziewane efekty

1

Zajęcia socjoterapii dla wybranych uczniów klas I-III i IV-VI

Cały rok szkolny

Edyta Lis - Tarczyńska,

Iwona Pawlak

Uczniowie nauczą się budować właściwe relacje z rówieśnikami, poznają sposoby porozumiewania się bez przemocy. Nauczą się tolerować i akceptować innych.

2

Realizacja programu „Spójrz inaczej" w klasach:6c, 5e, 4a, 1c i elementów programu w pozostałych klasach IV-VI

Cały rok szkolny

Iwona Pawlak,

wychowawca klasy 1c - Anna Sokołowska

Uczniowie wzmocnią własne poczucie wartości, poznają swoje mocne strony, nauczą się reagowania w sytuacjach trudnych i umiejętnego rozwiązywania konfliktów.

3

Zajęcia dla uczniów klas VI nt dojrzałości psychicznej

Zgodnie z programem nauczania przyrody w klasach VI

Nauczyciele przyrody

Uczniowie nauczą się większej odpowiedzialności za własne decyzje i poglądy. Uświadomią sobie, czym jest dojrzałość psychiczna i jak wpływa ona na relacje z innymi.

4

Zajęcia edukacyjne dla klas I-III nt sposobów radzenia sobie z problemami wynikające z programu nauczania :

-Uczę się mówić NIE (papierosy, narkotyki, wagary) - klasa 2c

-Jak przeciwstawiać się przemocy - sposoby radzenia sobie z dręczycielem - zajęcia w klasach III

-Czy warto rozmawiać o swoich problemach z dorosłymi? - zajęcia dla klas III

 

 

 

Luty 2010

 

Wrzesień 2009

 

 

Wrzesień 2009

 

 

 

Renata Kubicka - Wnęk

 

Wychowawcy klas III

 

 

Wychowawcy klas III

Uczniowie uświadomią sobie potrzebę bycia asertywnym, nauczą się radzić sobie w sytuacjach zagrażających ich zdrowiu psychicznemu i fizycznemu

5

Realizacja programu własnego WDŻWR w klasach V-VI

Cały rok szkolny

Katarzyna Węgrzynek

Uczniowie zostaną przygotowani do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, w rodzinie, która jest największą wartością. Poznają swoje mocne i słabe strony

6

Indywidualna opieka psychologa i pedagoga nad uczniami mającymi trudności w nawiązywaniu właściwych relacji z innymi i dostosowaniu się do zasad .

Cały rok szkolny

Edyta Lis-Tarczyńska,

Iwona Pawlak

Uczniowie wzmocnią poczucie własnej wartości. Poznają swoje mocne i słabe strony. Nauczą się porozumiewania z innymi i radzenia sobie z własnymi emocjami. Uświadomią sobie własne potrzeby i poznają sposoby na ich zaspokajanie.

7

Konsultacje dla rodziców uczniów mających trudności w nawiązywaniu właściwych relacji z innymi i dostosowaniu się do ogólnoszkolnych zasad.

Cały rok szkolny

Edyta Lis-Tarczyńska,

Iwona Pawlak

Rodzice uczniów uświadomią sobie potrzebę nawiązywania bliskich relacji z dziećmi, dbania o ich potrzeby i emocje. Poznają skuteczne sposoby porozumiewania się z dziećmi.

8

Dostrzegamy problemy i potrzeby innych - cykl zabaw integracyjnych mających na celu przeciwdziałać agresji w środowisku szkolnym.

Cały rok szkolny

Karolina Dobrowolska,

Magdalena Kowalczyk

Uczniowie nauczą się dostrzegać problemy innych, będą bardziej tolerancyjne i wyrozumiałe, co przyczyni się do zmniejszenia zachowań agresywnych.

9

Pedagogizacja rodziców klas 0 nt dojrzałości szkolnej

Październik/listopad 2009

Edyta Lis-Tarczyńska,

Iwona Pawlak

Rodzice uczniów uzyskają informacje na temat dojrzałości szkolnej dzieci. Uświadomią sobie potrzebę dokładnej obserwacji własnego dziecka i zaspokajania jego potrzeb.

10

Zajęcia edukacyjne dla uczniów klas I-III nt tolerancji i poszanowania innych

Zgodnie z programem nauczania zintegrowanego w klasach I-III

Wychowawcy klas I-III

Uczniowie uświadomią sobie potrzebę szacunku wobec innych. Zdobędą umiejętności pokojowego rozwiązywania konfliktów. Nauczą się szacunku i tolerancji wobec innych. Wzmocnią poczucie własnej wartości.

 

Cel ogólny: Pomoc w zaspokajaniu ważnych potrzeb psychicznych, w rozwoju własnych zdolności i zainteresowań oraz w realizacji celów życiowych.

L.p

Zadanie

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Spodziewane efekty

1

XVII Jesienne Biegi Przełajowe

Wrzesień 2009

Dagmara Dobosz

Uczniowie poznają alternatywną formę spędzania wolnego czasu.

2

Zajęcia SKS dla uczniów klas IV-VI

Październik - maj

Nauczyciele wychowania fizycznego

Nagromadzona energia witalna uczniów zostanie skierowana w stronę aktywności fizycznej. Uczniowie przekonają się, że sport może być alternatywą wobec nudy i bezczynności będących podłożem agresji.

3

Aerobic - zajęcia ruchowe przy muzyce dla uczniów klas IV-VI

Cały rok szkolny

Agnieszka Jarosińska

Uczniowie poznają alternatywną formę spędzania wolnego czasu.

4

Udział uczniów w zawodach sportowych

Cały rok szkolny

Dariusz Redman

Agnieszka Jarosińska

Uczniowie nauczą się odnosić sukcesy bez pychy, przyjmować porażki bez kompleksów, być życzliwym wobec wygranych i przegranych.

5

Kółka przedmiotowe dla uczniów zdolnych wyróżniających się w danej dziedzinie

Październik - maj

Nauczyciele przedmiotów

Uczniowie będą mieli możliwość rozwijania własnych zainteresowań i zaspokajania potrzeb poznawczych.

6

Wyjazdy uczniów klas II i chętnych uczniów klas IV-VI na basen

Cały rok szkolny

Nauczyciele wychowania fizycznego,

wychowawcy klas II

Uczniowie poznają alternatywną formę spędzania wolnego czasu.

7

Wyjazdy chętnych uczniów na lodowisko

Sezon zimowy 2009/2010

Agnieszka Jarosińska

Uczniowie poznają alternatywną formę spędzania wolnego czasu.

8

Działalność szkolnego Klubu Ośmiu - Młodzieżowego Wolontariatu

Cały rok szkolny

Katarzyna Węgrzynek,

Iwona Pawlak

Uczniowie nauczą się okazywać bezinteresowną pomoc innym, uświadomią sobie, że praca na rzecz innych to alternatywa dla nudy leżącej u podstaw agresji.

9

„Dzień na TAK" - ogólnoszkolna akcja w wykonaniu wolontariuszy

Marzec 2010

Katarzyna Węgrzynek,

Iwona Pawlak

Uczniowie przekonają się, że życie  w społeczności szkolnej może być wolne od agresji i przemocy.

10

Organizowanie klasowych wycieczek krajoznawczych, wyjazdów integracyjnych dla klas IV, wyjazdów naukowych dla klas VI i „zielonych szkół"

Cały rok szkolny

Wychowawcy klas 0-VI

Uczniowie zaspokoją swoje potrzeby poznawcze. Zintegrują się z rówieśnikami. Poznają alternatywne sposoby na spędzanie wolnego czasu.

11.

Realizacja programu wychowania fizycznego w klasach 0-VI. Realizacja programu własnego wychowania fizycznego dla dziewcząt z klas IV-VI

Cały rok szkolny

Nauczyciele wych. fiz., wychowawcy klas 0-III,

Dagmara Dobosz

Nagromadzona energia witalna uczniów zostanie skierowana w stronę aktywności fizycznej. Uczniowie przekonają się, że sport może być alternatywą wobec nudy i bezczynności będących podłożem agresji.

12

Festyn Rodzinny

Maj 2010

Jolanta Szklarek-Marciszewska

Uczniowie, rodzice i nauczyciele nauczą się współpracy w grupie. Poznają alternatywne sposoby spędzania wolnego czasu.

13

Zajęcia taneczne dla uczniów klas 0-III

 

 

Cały rok szkolny

Wychowawcy klas 0-III

Uczniowie poznają alternatywną formę spędzania wolnego czasu.

14

„Bawimy się muzyką"-program własny dla uczniów klas 0d i 0c

 

Cały rok szkolny

 

 

 

Jolanta Stosio,

Małgorzata Worach

Uczniowie uzyskają możliwość rozwijania własnych uzdolnień i zainteresowań, zaspokoją swoje potrzeby poznawcze.

15

Konkurs na najlepszego sportowca szkoły w kategorii dziewcząt i chłopców

Czerwiec

Dagmara Dobosz

Dariusz Redman

Uczniowie będą mieli okazję zmierzenia się w sportowej rywalizacji i ukazania swoich mocnych stron.

16.

Konkurs na najlepszego sprintera i długodystansowca dla klas V-VI

Październik, maj

Dagmara Dobosz

Uczniowie będą mieli okazję zmierzenia się w sportowej rywalizacji i ukazania swoich mocnych stron.

17

Ankieta dla uczniów klas I i ich rodziców „ Wita cię nowa szkoła"

Wrzesień

/październik, kwiecień/ maj

Pedagog, psycholog, wychowawcy klas

Rozeznanie w potrzebach i oczekiwaniach rodziców i uczniów względem szkoły

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: wrzesień 2009
Dokument wytworzony przez: Rada Pedagogiczna
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Iwona Pawlak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 stycznia 2010 17:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Goździak
Ilość wyświetleń: 2430
24 stycznia 2010 17:59 (Małgorzata Goździak) - Zmiana treści dokumnetu.
24 stycznia 2010 17:57 (Małgorzata Goździak) - Utworzenie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany